dimecres, 19 d’octubre de 2011

un artista de la fam, de franz kafka


12 comentaris:

  1. Com que l'hem citat uns quants cops, i ahir en Bauman també s'hi referia, doncs, res, que aquí està. Calen 14 minuts ben bons.

    ResponElimina
  2. Millor evitar l'hora del vermut.

    ResponElimina
  3. M'he hagut de conformar amb la primera part (a la tarda, la segona) perquè em faria arribar tard a la feina. Darrerament he vist unes quantes obres de "teatre d'objectes" que m'han agradat molt. Aquí les olives són la troballa de l'artista. Mai més no em miraré igual una oliva farcida.

    ResponElimina
  4. Jo me les miro amb sospita des que vaig saber que en Sherwood Anderson va morir per haver-se empassat l'escuradents amb oliva del seu martini. No és broma.

    ResponElimina
  5. L'autor de Winesburg, Ohio? Ostres, ara deu fer un any clavat que la vaig llegir... i estic pensant en robar-la d'alguna biblioteca. Ara que vés a saber quants martinis duia ja posats per acabar cometent aquest error.

    ResponElimina
  6. Si l'has de robar, jo et recomanaria que ho fessis en uns grans magatzems o en una llibreria d'aquestes que semblen hipermercats, que no els ve d'aquí, home.

    ResponElimina
  7. L'he vist tot i m'ha agradat molt. M'ha fet venir ganes de tornar a llegir Kafka i de menjar olives farcides (amb els dits). La Nothomb segurament és molt bona, però realment hi ha gent que està a un altre nivell, on entres o no entres, però a un altre nivell.

    ResponElimina
  8. Aiiii si et sent el doctor Vilardekyll dient que "t'han vingut ganes", Òscar!! Compte que no t'engegui la filípica del domund, que està molt sensible, i ben fet que fa, per altra banda.
    Bromes a banda, els montres de la literatura són els monstres de la literatura, oitant com sí.

    ResponElimina
  9. No cal que digui que la paraula en oferta del dia és "banda", tan musical, ella...

    ResponElimina
  10. Dr. Vilardekyll19/10/11 16:43

    No coneixia aquest text de Kafka fins que ens en vas parlar tu, Matilde, i és molt bo, així escoltat. Però les imatges no m'han suggerit gran cosa...Bé, l'hauré de llegir.
    I no, no engegaré cap filípica contra el "venir ganes" o "tinc ganes de..", que em semblen més modestos, humils i adients pels temes que parlem.
    I en aquest cas, Òscar, estic completament d'acord amb tu, tant en això de llegir Kafka, com en això dels nivells ; hi ha escriptors - i artistes, músics, etc. - bons o molt bons, i d'altres de genuïns i que estan en una altra esfera, agradin o no agradin, però que estan molt per damunt. Kafka és un d'aquests últims.

    ResponElimina
  11. Aclariu-me més això del venir ganes, que m'he quedat amb les ganes! Gràcies per estar d'acord amb mi, però procurem que no es repeteixi o ens avorrirem.

    ResponElimina
  12. Les olives i els escuradents tornen a ser una excusa, doctor. L'hauràs de llegir, que d'això es tractava.
    I això del tenir ganes, ve de que l'altre dia el doctor ens deia que no li agrada l'ús de "fam" tret de per a designar "el sofriment general produït per l’extrema escassetat d’aliments". I, de fet, entre tenir "ganes d'una cosa" o tenir-ne "fam" només hi ha un adjectiu, qüestió d'intensitat i prou. Res, pelma que és una.

    ResponElimina