dimarts, 26 de setembre del 2017

la primera de l'onzena


«Aleshores estava acabant aquest llibre i la veritat és que n'estava força content. Em deia: he après moltes coses escrivint-lo, qui el llegirà també n'aprendrà moltes, i aquestes coses el faran pensar. Això vol dir que he fet bé la meva feina. Al mateix temps em turmentava una temença: haver passat per alt l'essencial, no haver entès res malgrat la meva erudició, el meu rigor i els meus escrúpols.» [P. 505.]

«Aquest llibre que acabo aquí, l'he escrit de bona fe, però allò a què intenta acostar-se és tan més gran que jo, que sé que aquest bona fe és irrisòria. L'he escrit afeixugat pel que sóc: un intel·ligent, un ric, un home de dalt: tres desavantatges per entrar al Regne. Però ho he intentat. I el que em pregunto, en el moment de deixar-lo, és si traeix el jove que vaig ser, i el Senyor en el qual vaig creure, o si, a la seva manera, s'hi ha mantingut fidel.
No ho sé» [P. 514 i final]

Emmanuel Carrère. El Regne. Traducció de Jordi Martín Lloret. Anagrama, 2015. P. 505.


5 comentaris:

  1. Avui a les vuit, la primera trobada de la desena temporada del club.

    ResponElimina
  2. Si en comptes de pedres et tiren llibres, com es diria la cosa, llibredació? En fi, que sigui el que déu vulgui. Amén.

    ResponElimina
  3. Gràcies Rosa per proposar un llibre com LE ROUYAME(El Regne) llibre entre llibres.
    CARRÈRE a tutti pleni.Sempre s´agraeix un esquema, i a més amb aquest llibre.

    Imma C.

    ResponElimina
    Respostes
    1. De res, a disposar, Imma. Si vens, porta casc.

      Elimina
    2. La mare del Tano, m'he tornat a descomptar. La primera trobada de l'ONZENA temporadaaaaa. Com passa el temps.

      Elimina