dimarts, 3 de maig del 2011

lula, bill and daddy

Llegit en un article de Carson McCullers sobre la proliferació de literatura al sud dels Estats Units durant la segona dècada del segle XX.

-Diuen que si es dispara una pistola per sota de la línea Mason & Dixon hi ha moltes possibilitats que fereixi a un escriptor.
.....................................................................................................................................................................





Aprofitem l’avinantesa per transcriure quatre ratlles de l’article El sueño que florece (notas sobre la escritura) en el que parla sobre Faulkner i Hemigway l’eterna dualitat de la literatura nord-americana.

“Pocos escritores sureños son verdaderamente cosmopolitas. Cuando Faulkner escribe sobre la aviación británica y sobre Francia no resulta del todo convincente, pero me convence prácticamente siempre cuando habla del condado de Yoknapatawpha. Para mí, efectivamente, El ruido y la furia es probablemente la más grande novela norteamericana: tiene una autenticidad, una grandeza y, sobre todo, una ternura que procede de una combinación de la realidad y de los sueños que es una confabulación divina.
Hemingway, por el contrario, es el más cosmopolita de todos los escriotres norteamericanos. Está tan en su casa en París como en España o como en Estados Unidos o como en los relatos indios de su infancia. Quizá sea su estilo, que es una forma de expresión bellamente trabajada. Aunque Hemingway es todo un experto en la creación de sus diferentes puntos de vista, con los que convence por completo al lector, emocionalmente es un trotamundos. Dado el estilo de Hemingway, en el contenido emocional de su obra quedan enmascaradas algunas cosas. Si prefiero a Faulkner es porque me conmueve más lo familiar, la escritura que me recuerda mi propia infancia y establece luna referencia para recordar el idioma. Hemingway, por su parte, me parece que utiliza la lengua como un estilo de escritura.”

6 comentaris:

  1. Sí, Robert. El que diu T. W. és una veritat com un temple. Quina escriptora tan personal i magnífica. Em dius, en un apunt anterior que prefereixes La balada del café triste a Reflejos...Jo no sabria quina triar però el cert és que La balada...és una altra obra d'art irrepetible.
    Fantàstica McCullers i plaer de déus llegir-la.

    ResponElimina
  2. ..m'has fet venir ganes de tornar a llegir reflejos GLÒRIA, quan acabi el que tinc entre mans (una prescindible novel·la de Nicolas Casariego) m'hi poso, em passa, però, que no em puc treure del cap el Brando i la E.Taylor....un dia d'aquest penjarem textos de la relació McCullers-Huston

    ResponElimina
  3. Quedeu-vos amb aquest comentari, i rellegiu, llegiu i torneu a llegir-la!
    "Para mí, efectivamente, El ruido y la furia es probablemente la más grande novela norteamericana".

    ResponElimina
  4. ...doncs mira, fgt, pel proper any tenim pensat fer aquesta novel·la de Faulkner, el brogit i la furia (jo també en sóc un gran devot, pensa que tinc dos gossos i es diuen brogit i furia) no voldries pas fer-ne la presentació???????

    ResponElimina
  5. Sé que et fa il·lusió Robert, i no vull treure't aquest plaer. Jo assisstiré com a oient, m'hi comprometo, si m'aviseu amb antel·lació... un parell o tres dies abans.

    Benjy (ho dic pels 33).

    ResponElimina