dissabte, 12 de maig del 2012

joyas literarias juveniles



AL CAPDAVALL, tots, qui més qui menys, ens havíem empassat les novel·les amb colla d'Enid Blyton i les dels Tres Investigadors. Ens intercanviàvem exemplars de les Joyas Literarias Juveniles, els rellegíem del dret i del revés i fins i tot ens n'apreníem de memòria el número de col·lecció. Quan ens avorríem, ens desafiàvem els uns als altres.
-El 21...
-Viaje al centro de la tierra, de Julio Verne! Ara jo: el 60...
-¿Tom Sawyer, detective, de Mark Twain?
-Sí.
-Em toca a mi. A veure, un de difícil...El 123.
-¿Difícil? Serà per tu! Safari en el país de las sombras, de Mayne Reid.
Molts d'aquests tebeus els compràvem al kiosco Sánchez. Quina paciència, la d'aquella senyora. Ens treia el feix de Joyas literarias i ens els deixava remenar i fullejar fins que triàvem el que volíem. A vegades ens atreia el títol, a vegades n'hi havia prou amb una vinyeta impactant perquè ens decidíssim. Els nous sempre eren al capdamunt de la pila i a sota hi anaven quedant els que no ens feien el pes, ni a nosaltres ni a ningú: Mujercitas, Heidi...
Jordi Puntí. Els castellans. L'Avenç, 2011. P. 68.


9 comentaris:

  1. Respostes
    1. Ai, sí, quadern de mots, qui més qui menys ens hem empassat unes quantes joies d'aquestes! Quins temps, aquells.

      Elimina
    2. Jo fins i tot llegia Heidi i Mujercitas, val a dir.

      Elimina
    3. no ho diguis a ningú, però jo també.

      Elimina
  2. Poques coses em provoquen tanta nostalgia com les Joyas Literarias Juveniles (si de cas l’Space Invaders) , la meva pila però, era diferent jo sempre tenia el Miguel Strogoff al devant, les tenia ordenades de l’1 cap avall..... també tenia el Scheriff King, el Corsario de Hierro, fins que.....em van fer fer gran.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El correo del zar!!! Jo aquest el tenia (el tinc, de fet), també de Bruguera, però en aquella altra colecció, amb lletra (i poc dibuix). Aquesta.

      Elimina
  3. Respostes
    1. Ara jo. El 2 La isla del tesoro. El 12 El último mohicano :)

      Elimina