divendres, 12 de desembre del 2014

certificat de naixement



[Archives Départementales de la Seine-Maritime, cote 5 Mi 2572.] 
[Acte de naissance de Gustave Flaubert.]
Du Jeudi, Treize Décembre, mil huit cent vingt-un, Devant moi, soussigné, Adjoint, chevalier de l'Ordre Royal et Militaire de St-Louis, faisant les fonctions d'officier public de l'état civil, par délégation de M. le maire, est comparu M. Achille-Cléophas, Flaubert, Chirurgien en chef à l'hôtel-Dieu, de cette ville, domicilié rue de Lecat, n° 17, époux de dame Anne-Justine-Caroline, Fleuriot; Lequel m'a déclaré, que le jour d'hier, à quatre heures du matin, est né, en son domicile précité et de son mariage contracté, en cette ville, le dix février, mil huit cent douze, un enfant du sexe masculin, qu'il m'a présenté et auquel il a donné le prénom de Gustave; présence de MM Anne-François-Achille, Lenormand, âgé de vingt-quatre ans, chirurgien-interne, au dit hôtel-Dieu, y domicilié, et Louis François Stanislas, Leclerc, âgé de quarante ans, officier de santé, domicilié place du Vieux-marché, n° 20, amis; Lesquels témoins et le déclarant, ont signé, lecture faite.
[Signatures]
[Document saisi par Olivier Leroy, mars 2004.]

[Font: Centre Flaubert. Université de Rouen] 

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«Per què l'escriptura ens fa perseguir l'escriptor? Per què no el podem deixar en pau? Per què no hi ha prou amb els llibres? Flaubert pensava que n'hi havia d'haver prou: pocs escriptors han cregut més que ell en l'objectivitat del text escrit i en la insignificància de la personalitat de l'escriptor; en canvi, tot i així, prosseguim desobedientment. La imatge, la cara, la signatura; l'estàtua noranta-tres per cent de coure i la fotografia de Nadar; el retall de roba i el floc de cabells. Què és el que ens fa àvids de relíquies? Que potser no ens creiem prou les paraules? Creiem que les deixalles d'una vida contenen alguna veritat afegida? Quan Robert Louis Stevenson va morir la seva mainadera, que tenia mentalitat per als negocis, va començar a vendre tranquil·lament cabells que pretenia que havia tallat del cap de l'escriptor quaranta anys abans. Els creients, els buscadors, els perseguidors, en van comprar prou per farcir un sofà.»

Julian Barnes. El lloro de Flaubert. Ed. 62, 2010. P. 14.


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