dilluns, 21 d’octubre del 2019

mentrestant


No he estat pas anant a la piscina, com en Kafka*, tots aquests dies. No, no és pas Weltfremdheit, alienació envers el món. Tot el contrari: els esdeveniments em sobrepassen i no em puc concentrar. El qui s'emporta la pitjor part és el pobre Agualusa, a qui no m'he ni afigurat. 
Mentrestant, han donat el Planeta al Cercas, el Principessa d'Astúries de las lletres a la Siri Husvedt, s'ha mort en Harold Bloom i els de Tint Taradell Teatre van recitar, dissabte passat, poemes del meu camarada Robert Jové.
Torno als llibres i sa lectura. Com deia aquell, els llibres són el lloc on se'ns expliquen les coses; la vida és el lloc on no se'ns expliquen. Passen i prou. L'únic problema és que les vides que expliquen són les vides d'altres persones, i no són mai la teva. En fi.

___________________
P.S.: *«Alemanya ha declarat la guerra a Rússia. A la tarda, sessió de piscina», va escriure Franz Kafka al seu diari el 2 d’agost de 1914.

1 comentari:

  1. Aquell és en Julian Barnes a la pàgina 182 de El lloro de Flaubert:

    Els llibres diuen: ella ho va fer perquè. La vida diu: ella ho va fer. Els llibres són el lloc on se'ns expliquen les coses; la vida és el lloc on no se'ns expliquen. No em sorprèn que hi hagi gent que prefereixi els llibres. Els llibres expliquen la vida. L'únic problema és que les vides que expliquen són les vides d'altres persones, i no són mai la teva.

    ResponElimina