dimecres, 31 de gener del 2024

escriure

 

«Per a mi la vida és massa seriosa per continuar escrivint. Abans la vida era més fàcil, i moltes vegades agradable, i llavors escriure era agradable, tot i que també em semblava seriós. Ara la vida no és fàcil, s'ha tornat molt seriosa, i en comparació escriure em sembla una mica poca-solta. Sovint l'escriptura no es basa en coses reals, i aleshores, quan sí que escrius sobre coses reals, moltes vegades ho fas per suplantar altres coses reals. Massa vegades escrius sobre gent que no se'n sap sortir. Ara jo m'he tornat una persona així. Sóc una persona com elles. El que hauria de fer, en comptes d'escriure sobre persones que no se'n surten a la vida, és senzillament deixar d'escriure i aprendre a sortir-me'n jo. I parar més atenció a la vida mateixa. L'única manera de tornar-me més intel·ligent és deixant d'escriure. Hi ha altres coses que hauria d'estar fent, jo, ara.»

Lydia Davis. «Escriure». A: Ni puc ni vull. Traducció de Yannick Garcia. Edicions del 1984, 2015.

 

Font: Paper de vidre @Paperdevidre

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada