Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris tolkien. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris tolkien. Mostrar tots els missatges

diumenge, 18 de desembre del 2022

cartes del pare noël


«Cada desembre els fills de J. R. R. Tolkien rebien un sobre amb un segell del Pol Nord. A dins hi havia una carta escrita a mà, amb una estranya lletra llarga i fina, i un dibuix preciós ple de colors o fet només amb quatre traços. Les cartes eren del Pare Noël. Els explicaven meravellosos contes sobre la vida al Pol Nord: com un dia que tots els rens es van escapar i van anar escampant els regals pertot arreu; com l'Ós Polar, un pocatraça, va escalar el Pol Nord, va caure sobre la teulada de cal Pare Noël i va anar a parar al menjador; com va partir la lluna en quatre i va fer que l'home que hi havia a dins caigués al jardí de darrere; o les guerres amb les empipadores hordes de gòblins, que vivien en unes coves que eren just sota de casa seva! A vegades és l'Ós Polar qui escriu quatre ratlles, i a vegades ho fa l'elf Ilbereth, amb la seva lletra elegant i fluida, per afegir més vida i humor a les narracions». [D'aquí]

 

J.R.R. Tolkien. Cartes del Pare Noël.
Traducció de Jordi Ferré Ibarz. Empúries, 2006.