dijous, 25 de març del 2010

Diari,1986

23 de març

De tant en tant, ben sovint, he de respondre a aquesta pregunta: “Quina és la vostra obra predilecta?” Normalment, en cito dues o tres. Ara, mentre encara no he començat (i qui sap si m’hi decidiré mai!) a fer aquella lectura sistemàtica que em prometia dies enrere, estableixo una relació, cronològicament ordenada, de les novel·les meves que “salvaria”. Per les seves especials característiques, deixo de banda temps obert. La xifra entre parèntesis correspon a l’any de redactar-la:
Tocats pel foc (59)
Solució de continuïtat (60)
Acte de violència (62)
M’enterro en els fonaments (62)
Totes les bèsties de càrrega (65)
A cavall de dos cavalls (66)
Hem posat les mans a la crònica (69)
Anònim I,II iIII (70-71)
Espais de fecunditat irregular/s (72)
Sòlids en suspensió (74)
Procés de contradicció suficient (75)
Baixeu a recules i amb les mans alçades (77)
Apòcrif (Un,Dos,Tres i Quatre) (78/83)
No hi fa res si el compte-duc no va caure (80)
Domicili permanent (82)
Joc tapat (84)
Vint-i-una d’un total de setanta –tres. Em sorprenc una mica. Entre elles subratllo les més “excel·lents”, una dotzena. Tampoc no està malament. Observo que aquestes se situen entre els anys 65 i 80, o sia que correspon a un període de quinze anys, entre els meus quaranta-set i seixanta-dos.
...................................................................................................................................
Per cert, ja sabeu que per parlar d'aquest llibre tindrem la sort de comptar amb la Vanessa Amat, pels que no la conèixin aquí us deixem informació:
Vanesa Amat i Castells és professora de Didàctica de la Llengua i la Literatura a la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic i és membre del grup de recerca GRELL (Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura). Mestra d’Educació Primària, Llicenciada en Humanitats i Màster de Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura, actualment treballa en l’estudi sobre les possibilitats d’aprenentatge de les converses literàries.

Ha conduït l’experiència dels clubs de lectura sobre l’obra de Manuel de Pedrolo a les Biblioteques de Perafita, Olost i Prats de Lluçanès, dins els actes programats pel Correllengua Lluçanès 2009-2010.

Ha publicat els relats breus:

“L’olor de l’aigua”. Dins: VV.AA. Pisco sour i altres històries. Figueres: Brau Edicions, 2008 (Finalista del Premi Les Millors Pàgines, 2007)

“Bossa d’escombraries”. Dins: VV.AA. Telefona’m i altres narracions. Lleida: Pagès Editors, 2005 (Finalista del Premi Vent de Port, 2005)

2 comentaris:

  1. Espais de fecunditat irregular(s) va ser la primera obra "diferent" que vaig llegir mai i encara ara li estic agraïda :)

    ResponElimina
  2. ...jo he llegit molt poc de Pedrolo, però penso esmenar-ho aviat, i potser començi pel teu suggeriment, Clidice...
    ...m'agraden les obres "diferents"...

    ResponElimina