dimarts, 4 de maig del 2010

es fa saber (2)



· La campana de vidre, Sylvia Plath, l'única novel·la de l'escriptora, publicada un mes abans de morir sota el pseudònim de Victoria Lucas i reeditada el 1967 amb el seu nom. Es tracta de les vivències d'una malalta psiquiàtrica que recorden la seva estada a l'hospital després del primer intent de suïcidi.
Ens hi acostarem de la mà d'en Robert. Mitchum, és clar.

· Pares i fills, Lluís Vilarrasa. Ja sabeu que sempre reservem una sessió als escriptors de casa i que ens agrada tenir-los de cos present.

Text de la contracoberta:

Lluís Vilarrasa aborda relacions entre pares i fills en el decurs de set relats: el pare que té el fill en un internat, un fill que es nega a fer una assignatura de nova creació i posa els pares contra les cordes, un home que arruïna la família per poder tornar a veure els seus pares...
Vilarrasa és un narrador hàbil i amb ofici. En aquesta obra, sedueix amb relats d’alta intensitat, amors i odis que pugen i baixen, que tracten temes d’una convivència més o menys feliç i rutinària, però també de l’absència. Hi ha històries amb regust amarg, altres de més lleugeres i trepidants i encara relats que freguen l’espai oníric i de ciència-ficció. Tot servit amb una prosa compacta i un estil precís, singular i eficaç.


· Apocalipsis friki, Peter Bagge. Sí, un còmic. Probablement la lectura més destroyer que hem fet mai al club. Cordeu-vos els cinturons, que la cosa és irreverent, violenta, hiperbòlica...més o menys com Heidi, vaja.

L'opinió de Jaume Salvà:

"La premisa és la següent: Corea del Nord fa esclatar una bomba nuclear damunt Seattle i només han sobreviscut les persones que en aquells moments no estaven a la ciutat. Els dos protagonistes són urbanites que van a passar uns dies al bosc i, en vista dels esdeveniments, hi han de quedar a viure, intentant sobreviure com a caçadors i recol·lectors mentre es defensen de la resta de supervivents.
El dibuix de Bagge és tan humorístic com sempre però ben aviat ens adonam que el guió és predominantment dramàtic, sense concessions i d'una duresa notable. Aquest xoc entre l'estil de dibuix i el to de la història em recorda Tezuka, sempre guardant les distàncies de pretensions d'ambdós autors.
Apocalipsis friki ens convida a reflexionar sobre la naturalesa humana i ens fa intuir què podria passar si ens trobàssim en una situació extrema. Bagge, molt hàbilment, se centra en les relacions entre els supervivents i no dedica ni una vinyeta a mostrar-nos els efectes directes de la bomba sobre Seattle. Així rescata el vell argument apocal·líptic postnuclear, tan recurrent als anys setanta i vuitanta, per oferir-nos un punt de vista inusual".


En aquesta visita a l'underground ens farà de cicerone l'Ignasi Isern, home orquestra que passa moltes hores rere el taulell de la botiga Rock & Classics. També fa crítica musical al programa Bon cop de rock del 9tv.

· Una dona incòmoda, Montse Banegas. Opera prima d'aquesta escriptora nascuda a Flix. Una novel·la d'iniciació que ens explica l'adolescència i l'entrada a l'edat adulta d'una noia de poble que arriba a Barcelona per cursar estudis universitaris. Al llarg de tota una dècada assistim a les dificultats d'emancipació de la Mònica, una jove brillant, addicta al tabac, lectora empedreïda, contradictòria, excèntrica i pedant.
Si no trobo cap víctima propiciatòria, em temo que m'hauré de fer càrrec de la sessió.


Tot el peix venut. Manquen un parell de lectures, però tenim els convidats especials designats (Pasqual Bernat i Miquel Vilardell); qui sap si en comptes d'Una dona incòmoda llegirem alguna cosa de Perucho, per exemple; o si a última hora ens vindrà un atac de pànic i adéu-siau Bagge, si t'he vist no m'enrecord.
En fi, ja ens ho anirem trobant. Si ens voleu fer arribar crítiques (no, siusplau), suggeriments (sí, siusplau, però en farem el que voldrem), comentaris etc., feu-ho ara o calleu per sempre.

14 comentaris:

  1. oki, ho faig ara. Els papers de l'empadronament me'ls pots passar per mail? ja he començat a mirar pisos de lloguer a Vic. Jo vull una biblioteca com la vostra al meu pobleeeeeeeeeee (i una MU i un Robert, of course) :)

    ResponElimina
  2. No saps el que dius, Clidi!!
    (però sona bonic, bonic. Demà no em caldrà prendre jaleiareial!!)
    Boranit, wapa.

    ResponElimina
  3. Veí de les Corts4/5/10 9:06

    A mi el Bagge m'encanta, de la Plath nomès n'he llegit alguns poemes i el Vilarassa tot just el conec. Queda un bon mos de primavera i jo que ho pugui veure (o llegir).

    ResponElimina
  4. D'acord, prenc nota, el Veí vota Bagge.
    Quant a això de la primavera, jo no sé si ho he vist bé, tot just m'acabo de rentar els ulls amb saliva dejuna, però el termòmetre de casa diu sis graus, la molt rata.

    ResponElimina
  5. Veí de les Corts4/5/10 11:04

    Els termòmetres no s'han de mirar mai ni en dejuni ni del dret. Extret de Conseys del bon matiner català, Pere Aldavert, Ed. La renaixença.
    Això sí, en tot cas, tapat bé el coll i el nas.

    ResponElimina
  6. Ostres, Veí, cada cosa té el seu llibre...

    ResponElimina
  7. M'apunto a "Campana de vidre". L'he llegit...
    La resta, caca, o com s'escriu ara: Kaka!

    ResponElimina
  8. Matilde, no se t'acudeixi esborrar "La dona incòmoda" de la llista!!!
    Si tu portes la sessió jo faig mans i mànigues per venir (passo del padró!).

    Una altra sessió que no em voldria perdre, és clar, és la de la Plath i en Mitchum...

    Digueu-me agosarada, tot això ja té dates concretes?

    Que VInC, eh! "De seriu"...

    SU

    ResponElimina
  9. ei SU t'esperem amb els braços oberts....

    PV, et desafio a trobar un club de lectura a Vic amb una programació millor....

    ResponElimina
  10. Ai, no Su, l'única data concreta és Grans Esperances, a càrrec de l'Allau el 28 de setembre.

    Quant a això de La dona incòmoda, si vens per la meva actuació no ho facis, t'ho dic de debò. I no és falsa modèstia ni coses d'aquestes. Jo sóc boníssima fent d'espectadora, mal m'està dir-ho. En Mitchum és qui domina l'escena; li diem mediaticman. Ara, si vens, et farem una rebuda tipus Bienvenido Mr. Marshall.

    ResponElimina
  11. I quant a tu PV...Kaka, no, KAFKA.
    KAAAAFKAAAAAA.

    ResponElimina
  12. Matilde això és un off-tòpic. He intentat parlar amb tu però estàs ocupada amb això del jazz sembla. Em convindria parlar amb tu per aquest dijous al matí. Seria possible que m'escrivissis un correu a mvilardosa@gmail.com donant-me la teva adreça de correu i poder parlar-ne amb més tranquil·litat? senquiu :)

    ResponElimina
  13. La possibilitat de substituir una dona incòmode per Joan Perucho m'incomoda i m'atreu alhora. Qui ho sap? Sona estrany i -per tant- molt interessant.

    ResponElimina
  14. Carai amb el Mitchum! A més de sensible dius que domina l'escena? Peaaaaasssso artista!

    Bé, de moment aquesta data de setembre ja la tinc a l'agenda...

    Petons i abraçades,

    SU

    ResponElimina