dimarts, 20 de novembre del 2018

la caseta d'edgar allan poe a fordham


Dijous, 18 d'abril. — Vaig a visitar la caseta on va viure Edgar Allan Poe a Fordham. Més que el lloc en si, que m'interessava relativament, era una excusa per anar a conèixer el Bronx. Quan he arribat, m'ha sorprès que no hi hagués ningú: les portes i les finestres eren tancades tot i que el rètol amb els horaris indicava que el lloc havia d'haver estat obert al públic. He donat la volta, he trucat un parell de vegades i quan ja estava a punt d'anar-me'n, un home ha tret el cap per una finestra i m'ha dit que m'esperés, que de seguida m'obria. Tot seguit, tant la visita al cottage (domicili de Poe entre 1844 i 1849) com l'espectacle de diapositives que anava inclòs en l'entrada me'ls han fet voluntariosament per a mi sol. He tingut la sensació d'estar-me posant a la casa d'algú, però no la de Poe, sinó la del vigilant.

David Vilaseca. Els homes i els dies. L'altra, 2017. P. 194.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada