dilluns, 23 de setembre del 2019

l'ofici de pare


«El meu paper de pare s'havia limitat en bona part a proporcionar-los benestar, fer broma amb els nens a taula, deixar que la Miriam resolgués les disputes i, per descomptat, després de les consultes pertinents a la Miriam, formar les seves biblioteques respectives. 'Quan tenen un fill —vaig explicar una vegada als meus—, hi ha pares que els hi guarden ampolles que maduraran mentre ells es van convertint en adults desagraïts. Jo, en canvi, el que us donaré a cada un quan compliu setze anys serà una biblioteca dels cent llibres que més plaer em van proporcionar quan era un adolescent ignorant'».

Mordecai Richler. El cas d'en Barney Panofsky. Notes i postfaci de Michael Panofsky. Traducció de Xavier Pàmies. Quaderns Crema, 2013. P. 172.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada