dijous, 25 de febrer del 2010

aquest llibre et pot salvar la vida (literalment)


Derek Fagerstrom, Lauren Smith i el Show me team. Mira cómo se hace: 500 cosas que debes saber : instrucciones para la vida: desde lo cotidiano a lo más exótico. RBA, Integral, 2008.

Entre altres, les biblioteques públiques ofereixen la possibilitat de conèixer llibres que, si no fos així, mai tindríem entre les mans ja sigui pel preu o perquè a priori no entrarien en el programa de les nostres lectures. Com, possiblement, sigui el que ens ocupa que, tant pot semblar una solemne tonteria com podria salvar-nos la vida en una ocasió extrema. Si mai teniu la desgracia de naufragar en una illa deserta i us donen l’oportunitat d’emportar-vos tres coses, el llibre (perquè dono per segur que us emportarieu un llibre) més adequat segurament és aquest, tot i que no sé com us ho faríeu per retornar-lo dins el període establert (que amb el programa actual són 30 dies) sense que us penalitzessin.
El format de l’artefacte és nou i diferent; les instruccions per fer les coses són presentades de forma gràfica, les il·lustracions gairebé ho expliquen tot. El contingut està distribuït en onze capítols: fes, menja, beu, estil, amor, llar, vida, gaudeix, viatges, supervivència i increïble i s’hi pot trobar des de com cosir un botó fins com fugir de l’atac d’un cocodril.

Com a mínim és curiós i divertit.
A la contraportada hi figura un escrit aclaridor:
instrucciones paso a paso sobre cómo realizar 492 cosas que todo el mundo debería conocer y 8 que nadie en su sano juicio haría”.

16 comentaris:

  1. Suposo que deu explicar com fer un pa amb tomàquet i com muntar una imprescindible xarxa wifi en una illa deserta.

    ResponElimina
  2. Veí de les Corts25/2/10 17:20

    Quan va a arribar el vaig tenir a les mans i no sabia per on començar, amb tanta teca i tant variada. A més, vaja, no és per presumir, però jo ja sé fer tot el que vull saber fer. El que no sé fer és que no ho vull saber. Tinc ànima de funcionari, ves.

    ResponElimina
  3. Jo li vaig regalar a la meva germana fa dos anys i us asseguro que continua ben viva. O sigui que d'alguna cosa deu servir.

    ResponElimina
  4. Girbén, no recordo si porta les instruccions que demanes perquè tant bon punt he penjat el post se¡'l han endut en préstec....

    ...veí, quina sort que tens....

    ...jo penso, Allau, que és un regal perfecte per a una germana, m'has donat una idea.

    ResponElimina
  5. ui! ara m'has fet pensar en un que em van regalar fa ... no, millor no dic quan fa :D

    ResponElimina
  6. ...no ens deixis així Clídice, quin et van regalar...?

    ResponElimina
  7. hehehe "Cómo sujetar a un cocodrilo" :P i reconec que m'ha estat molt útil :) tot i que, de cocodrils no n'he subjectat mai cap ara que hi penso, mmmmm hi hauré de posar remei :)

    ResponElimina
  8. ...sona interessant...i ja vaig que no has seguit aquell consell tan util:
    ponga un cocodrilo en su vida,....

    ResponElimina
  9. Doncs jo acabo de llegir un que es diu "Zombi. Manual de supervivencia." T'explica tot el que has de saber per sobreviure en el cas que es doni una epidèmia de zombis. A mi, això ja no m'agafarà desprevingut!

    ResponElimina
  10. ...dona més referències espai, perquè segons informacions contrastades aquesta epidemia ja ha començat, només has de veure la tele segons quina hora...quina por...

    ResponElimina
  11. I tant, Robert: els zombis ja són aquí, i han muntat el seu centre d'operacions a Telecinco. El llibre és de Max Brooks, fill de Mel Brooks, i es diu "Zombi: Guía de supervivencia. Protección completa contra los muertos vivientes". El va editar Berenice l'any 2008. Jo de vosaltres, me l'estudiaria amb tota atenció...

    ResponElimina
  12. miquel hyde26/2/10 18:00

    i no hi ha cap instrucció per explicar com matar als autors de llibres com aquest ? i en lloc de supervivència no valdria més escriure sobre com existir dignament ? i, pensant-ho millor, no es podria escriure un llibre que es titulés "com no perdre el temps llegint collonades per no perdre'l més després escrivint més collonades (com ara aquesta )" ??
    si el Quijote cremava llibres de cavalleria, jo cremaria tota aquesta brossa inútil de l'autoajuda

    ResponElimina
  13. espai. tomo nota, i el cas és que quan has anomenat l'autor se'm a encès una llumeta, ja sé qui el pot tenir, aquí a la bibioteca tenim un expert en frikisme que segur que el té...


    Miquel, que no és sobreviure, existir amb dignitat? Aquest és un llibre (al contrari que molts d'altres) que no enganya a ningú. I la veritat, no t'imagino cremant llibres...deu ser que tinc poca imaginació.

    ResponElimina
  14. Doncs jo sí que me l'imagino cremant llibres. Diré més, fins i tot me l'imagino antroponominant gats.


    [Benvolguts/udes, ets i uts, tinc pendent el resum de la trobada. De fet, estoy en ello, però no me'n surto. A veure si demà.]

    ResponElimina
  15. miquel hyde26/2/10 20:53

    en això de cremar llibres us donaré una resposta salomònica, matilde i robert : teniu raó tots dos
    literalment no els cremo, però és justament amb la imaginació que sí que ho faig, com el Montag del "Fahrenheit 451", traient foc d'una manguera i convertint en cendra un grapat de fulls relligats - em nego a dir-ne llibres de certs engendres perpetrats per presumptes listillus amassadiners -

    ResponElimina
  16. Jo si cremo llibres. Si algú vol veure el piroman que porto a dins, que em vingui a veure amb aquest exemplar a les mans. Això de cremar llibres em sona... també a Carvalho...
    nou post!
    fgt

    ResponElimina