dijous, 4 de febrer del 2010

bored to death



Com tots els que llegiu el blog sabeu, la feina de bibliotecari és dura i pesada, per això quan arribem al vespre a casa després de sopar necessitem una llarga estona de repòs reparador per poder afrontar la propera jornada amb garanties d’amabilitat i rialles a dojo pels usuaris que, com els clients d’abans, sempre tenen la raó. Dic això perquè cada vegada em costa més llegir al vespre i fins i tot mirar una pel·lícula sencera, ara ja no només m’adormo amb Dreyer i Bergman sinó que fins i tot l’altre dia em vaig sorprendre pesant figues en mig de los siete magníficos i això si que no pot ser...però eureka! He trobat el format adient per veure alguna cosa abans d’anar a dormir: les sèries. 20/35 o 45 minuts és un espai de temps prou curt per poder-lo suportar abans de tancar els ulls.

I ara una recomanació, ja ho vaig fer l’altre dia a l’espai de llibres en un comentari però ara, després d’haver vist uns quants capítols més ho he de fer extensiu a tothom: Bored to death, la primera etapa són vuit capítols no us els perdeu. La història va de un....però què caram, no m’agraden els resums i perquè ara n’he de posar un?.

26 comentaris:

  1. ..d'acord, va de un típus que es posa a fer de detectiu privat amb un llibre de Raymond Chadler a la butxaca i....té un toc a Wes Anderson ( no només per l'actor) boníssim...per cert suposo que tots heu vist Life aquatic, no?

    ResponElimina
  2. Huas, huas, huas. Ho sabia, bocamoll.

    ResponElimina
  3. bocamoll és un concurs de la tele que el presenta el millor presentador del món que es diu Espartac, quelosepas!
    ...i si, no me'n he pogut estar...
    però responde Matilde, has vist Life Aquatic?

    ResponElimina
  4. I d'Espartac només n'hi ha un: Kirk Douglas i punt

    ResponElimina
  5. ..doncs no sé què esperes....això és perquè no has vist el de TV3...

    ResponElimina
  6. Home, però de què va el Life aquest, és un documental de balenes i dofins de la BBC?

    ResponElimina
  7. ...no,no,no, és una peli de Wes Anderson amb Bill Murray i versions acústiques i en brasileny de David Bowie,....

    ResponElimina
  8. l'Espartac no ... res, millor callo, que estic més mona. A quina cadena ho fan això del boretodeat?

    ResponElimina
  9. Ni conec la sèrie ni la pel·lícula de l'Anderson, però les versions acústiques que fa Seu Jorge de les cançons de Bowie són GENIALS.

    ResponElimina
  10. Ai Clidi, que això té pinta de...

    Allau, acabo de procurar-me la versió de Changes, i se m'ha posat la mar de bé. Gràcies.

    Com veus Mitchum TOTS no hem vist Life Aquatic. [i tinc l'estrany honor d'haver-me clapat a totes les pelis de Bergman. i quan dic totes són totes. L'avantatge és que no he hagut de prendre'm mai un Orfidal o un Valium. En cas d'insomni, vint minuts de Bergman. Mano de santo]

    ResponElimina
  11. No aconsegueixo enganxar-me a les sèries tot i que ho he provat amb les més "gores", com aquella del forense-psicòpata, a la Cuatro. Em cansen. D'aquesta, però, me n'ha arribat el mateix que a la l'Allau, aquestes versions del Bowie.

    ResponElimina
  12. lluis, les versions de Bowie són a la peli life aquatic, Dexter està bé però hi ha series que són obres mestres (segons l'opinió d'aquest cap calent que escriu) com Sopranos, The Wire i simpsons, clar....

    Clídica, no callis siusplau,,,
    ...
    algú sap si hi ha cap enregistrament de Seu Jorge?, ahir vaig tornar a veure la peli i efectivament es aquesta persona qui canta, jo creia que era música feta expressament per la peli, no l'havia sentit abans i no l'he sentit després....Allau, si et ve de gust veure la peli i no pots trobar-la segur que trobem la manera de fe-te'n arribar una còpia...

    algú demanava a quina cadena ho fan....ho anunciaven al pais, és a dir que ho deuran fer al plus

    ResponElimina
  13. Robert, i tant que existeix un enregistrament de les cançons.

    http://www.amazon.com/Life-Aquatic-Studio-Sessions/dp/B000BRD6T4

    ResponElimina
  14. Veí de les Corts5/2/10 13:12

    Això és l'edat, Robert. I compte, que sempre va a pitjor! Això sí, he vist Life Aquatic i no recordo gaire més. I és que jo ja començo a tindre una edat, també!

    Bon cap de setmana a toton!

    ResponElimina
  15. miquel hyde5/2/10 13:35

    si veiem normal que es facin versions de musica i alguns modernillus no caguen per elles = en general, jo en trobo ben poques que superin l-original =, per que, en canvi, ens estripem les tuniques si algu fa una nova versio de, per exemple, el vigilant de salinger o un quadre de pollock

    ResponElimina
  16. miquel, jo no soc gaire melòman (i tampoc m'agrada gaire la mel), potser és per això que trobo moltes versions que superen l'original, per exemple la que fan Manta Ray del tema principal de Midnight Cowboy...everybody nosequè.....dec ser modernillo, ja li diré a algú que sempre em diu que estic xapat a l'antiga..

    allau, gracies per la referència..

    hola veí...com va anar el curset de fer blogs?, a veure si per l'escola d'estiu ens hi apuntem nosaltres...i respecte a l'edat corramos un tupido velo...i tirem de tòpics: l'edat no és la cronològica sinó...jasaps.

    ResponElimina
  17. Matilde, respecte a d'on he tret la sèrie vas molt equivocada:
    tinc un amic a Boulder (colorado) que quan emiteixen la sèrie me la grava i després lliga el cd a una pota d'un colom que tenim a miges i aquest travessa l'atlàntic en un parell d'hores per portar-me'l..enn diem compartir recursos.

    ResponElimina
  18. Jo no m'estripo res, Hyde, tret que signin com a Salinger o Pollock o vulguin fer creure que la versió és l'original.

    ResponElimina
  19. Espai de llibres5/2/10 16:55

    Quina casualitat, Robert! Aquest amic de Boulder, Colorado, no es dirà per casualitat Peter? Peter el colomaire, li diem a casa meva.

    ResponElimina
  20. ..el mundu es un pañuelu espai...

    ResponElimina
  21. D'això, de les versions o reinterpretacions...
    Què és l'Ulisses de Joyce? Què és la sèrie picassiana de las Meninas, o la de l'Equip Crònica?
    Oi tant que es factible!

    ResponElimina
  22. ...Girbén, d'acord amb el que dius.

    ResponElimina
  23. Dr. Vilardekyll7/2/10 13:28

    Sí, Girbén, es clar que és factible. Jo no dic que no. I a la teva llista n'hi podem afegir algun més - em ve al cap, ara, l'Innocenci X velazquià via Francis Bacon -. Ara, tants els exemples que tu esmentes, com molts d'altres, què vols que et digui...no els veieu com a simples exercicis i, en el cas de la música moderna - no m'atreveixo ni tan sols a dir-ne "pop" -, com a una manca d'imaginació superlativa ? A més, cal distingir de les "reinterpretacions", com dius tu Girbén, més o menys creatives, de les versions d'admiradors que no en tenen ni p. idea.

    ResponElimina
  24. Donat que m'agrada molt Life Aquatic i les altres que he vist de l'Anderson (i quines ganes que li tinc a Fantastic Mr. Fox) ahir vam veure el primer capítol de Bored to Death, i val a dir que ens va agradar molt. Així que moltes gràcies per la recomanació! Ara, a casa, definitivament, necessitarem un calçador per a entaforar tanta sèrie al nostre limitat temps.

    ResponElimina