dimarts, 9 de febrer del 2010

el codi lara















L'autor de capçalera: Fins ara, Borges… Ara n’estic buscant un altre…, potser el cineasta Andrej Tarkovski.
Un autor que mai l'hagi fallat: Homer.
Quin dels teus llibres ens recomanes: L’últim.
Quin dels teus llibres no ens recomanes: Us els recomano tots.
Quin llibre d’algun altre autor ens recomanes:El gran gatsby, de Francis Scott Fitzgerald
Quin llibre d’algun altre autor no ens recomanes: Un pilot...
Algun llibre que li agradaria haver escrit:El amor en los tiempos del cólera, de Gabriel García Márquez.
Algun llibre que no voldria haver escrit mai: Un altre pilot...
El millor elogi que li han fet: Que he aconseguit emocionar.
La pitjor crítica: Que en algun moment és massa divulgatiu.

Recomani:
Una novel·la catalana:Camí de sirga, de Jesús Moncada, Vida privada, de Josep Maria de Sagarra, L’emperador o l’ull del vent, de Baltasar Porcel.
Una novel·la estrangera:Alexis Zorbas, de Nikos Kazantzakis, El guepard, de Lampedusa
Un best seller: La bíblia
Una novel·la històrica:Viatge al fons de la nit, de Céline.
Una novel·la negra:A sang freda, de Truman Capote.
Un assaig:A la recerca del temps perdut, de Proust (es pot llegir com un assaig sobre la psicologia humana).
Un llibre de poemes:El comte Arnau, de Josep Maria de Sagarra.
Un llibre de contes:Ficciones, de Jorge Luis Borges
Un manual d’autoajuda:No donis tanta importància als llibres, i fes-te estimar (no sé si està escrit).
Un llibre de cuina:El secret de l’arròs amb bolets (tampoc sé si està escrit, però hauria d’estar-ho).
Un llibre de viatges:L’Odissea, d’Homer.
Una biografia: L’autobiografia de Chaplin.
Una novel·la juvenil:El senyor de les mosques, de William Golding.
Recorda el començament d’alguna novel·la? «Era inevitable el olor de las almendras amargas» (El amor en los tiempos del cólera, de Gabriel García Márquez).
I algun final? «las estirpes condenadas a cien años de soledad no tendrían una segunda oportunidad sobre la tierra.» (Cien años de soledad, de Gabriel García Márquez).
A quants premis s’ha presentat? A un.
Quants n’ha guanyat? Un.
A qui li donaria el Nobel de literatura: A Verdaguer.
A qui l’hi trauria? No conec prou a qui l’hi han donat.
L’últim llibre que ha llegit:Verde acqua, de Marisa Madieri.
Un disc de música de cobla: el primer de la Cobla de Cambra de Catalunya.
Un disc de música llatina:Mi tierra, Gloria Estefan.
Una obra de música simfònica:Stabat mater, de Salvador Brotons.
Una banda sonora:El cartero y Pablo Neruda, de L. E. Bacalov.
Un intèrpret de pop-rock: Roger Mas.
Un intèrpret de jazz: Wynton o Brandford Marsalis.
Un cantautor: Jacques Brel.
Un intèrpret de música d’arrel tradicional: Rupa and the April fishes.


Cercle de lectors, 08/01/2009.

22 comentaris:

  1. ...com m'agrada comparar els meus gustos amb els dels famosos, amb en Jordi Lara només coincideixo en una cosa, a mi en Homer (suposo que es refereix al pare Simpson) tampoc m'ha fallat mai...

    ResponElimina
  2. Quina casualitat, tu, la Marge Simpson, la segona de la sala d'exposicions de la dreta, llegeix aquest de L'arròs amb bolets en los tiempos del cólera o és escorbuto? o era amor?
    I no m'acaba de quadrar això de l'olor d'ametlles amargues. Si per cas haurien de ser ceps.

    ResponElimina
  3. Esteu ben animats pel dia tan rúfol que fa!
    Un dia que vaig parlar-hi em va dir que havia llegit 2 obres de l´IRÈNE NÉMIROVSKY: Sang calenta i...a més li havien agradat.

    Imma

    ResponElimina
  4. Qui llegeix Némirovsky, Imma? En Homer o la Marge? Dispensa, és que de cop m'ha sortit un refredat terrible; quina manera d'eixabuirar, perlamortdedéu. Tinc el cap ben xarbotat...

    ResponElimina
  5. Sempre m'agrada llegir aquesta mena de "tests Proust" de gent interessant. Suposo que és infantilmemt inevitable que tot test d'aquesta mena te l'acabis aplicant als teus propis gustos i en comparis els resultats. De tot el que en Jordi ha dit, però, trobo del tot imbatibles el llibre de viatges i el best-seller (era Borges, si no vaig errat, el que deia que la Bíblia era el llibre de ficció més meravellós del món!)
    Una abraçada, Matilde (i cia.),
    Jordi

    ResponElimina
  6. Ei, Jordi, confesso que jo també he mirat de fer el test amb els meus títols. Encara no he acabat. De fet no he passat de la primera pregunta. Ell diu Borges; sembla que hi hauria d'estar d'acord, oi? Doncs ja l'he canviat quatre cops.

    I potser la resposta que m'ha sobtat més és la del llibre de poemes.

    Ah, i benvingut i una abraçada també.

    ResponElimina
  7. Veig dos títols que, si no m'erro, en Jordi Lara comparteix amb en Vilardekyll, en Hyde (o tots dos, perquè no sé com s'ho fan això; vull dir si cadascú té els seus autors, etc.): Viatge al fons de la nit i A la recerca del temps perdut. I faltaria Stevenson, clar. No?

    ResponElimina
  8. M'ha entusiasmat que comenci anomenant Tarkovski. Olé! Jo no em canso de mirar-me les seves pelis.

    ResponElimina
  9. miquel hyde9/2/10 20:07

    sí, matilde, comparteixo això amb en jordi, com molts lectors de l'univers, comuns o singulars (vull dir que compartir lectures no significa gran cosa; probablement a un fabricant d'armes també li agrada stevenson i no tinc res en comú amb ell) el que sí m'ha agradat és la perversitat de situar el senyor de les mosques entre les novel.les juvenils !

    ResponElimina
  10. Lluís, fa més d'un any que m'estic barallant amb Sacrifici (Offret) i no l'he acabada de veure. Cada fotograma és com un quadre i tot això; un quadre preciós, però em costa molt. Em costa com Bergman. No hi ha manera. Qui pogués!

    ResponElimina
  11. Dr. Vilardekyll9/2/10 20:13

    I ens agraden altres autors, que consti. Per desgràcia, en Miquel i jo compartim ulls, mirada i gustos, i només ens diferenciem una miqueta a l'hora d'expressar-nos. A més, la nostra existència és redueix als minuts que passem en aquest blog. Per la resta de temps, us heu d'entendre amb qui ja coneixeu...

    ResponElimina
  12. GRRRRRRR, Hyde, que et bombin. (De fet has picat; avui no em trobo bé, tinc molta mala bava i em calia desfogar-me. Gràcies)

    ResponElimina
  13. Hòstia, Doc, a mi em passa el mateix. Vull dir que només existeixo aquí, i quan vaig a fer un volt per alguns blocs. Estranya forma de vida.

    ResponElimina
  14. Hola Jordi una abraçada de la cia

    ResponElimina
  15. anims Matilde!!!!!!!!! i demà a covar!!!!!!!!jo no sé si existeixo, ara mateix vaig a veure Celda 211 (em sembla que es diu així és que soc molt dolent en numbrus) hi surt en Luis Tosar

    ResponElimina
  16. ..canvio cobla per trena...

    ResponElimina
  17. ;)

    [en Tosar i jo som compadritos, que los sepas]

    ResponElimina
  18. "Celda 211" està bé, i en Tosar està excel·lent.

    I, ja posats, perquè no hi afegiu l'hora del comentari? Més que res, per no comentar quan l'arròs ja estigui covat.

    ResponElimina
  19. Jo ho volia mecànic, no artesanal, que estimo les vostres ungles.

    ResponElimina