dijous, 10 de juny del 2010

salut i república!






Dimarts 14 d'abril de 1931

Durant tot el dia d'avui hi ha hagut gran moviment a la ciutat. Els grans esdeveniments polítics que havian de conmoure tota una nació s'endevinavan o es pressentien ja algunes hores abans de la seva realisació.

Quan a les primeres hores de la tarda s'ha sapigut l'instauració de la República espanyola i la creació de l'Estat Català, han estat issades banderes republicanes i catalanes en diversos llocs i l'entusiasme popular s'ha desbordat omplint carrers i places aclamant i vitorejant.

No cal dir com s'ha ressentit la Biblioteca de manca de llegidors. Hem tingut notícia de que a ultima hora s'havian anat tancant oficines i establiments a Barcelona; suposem que demà rebrem ordre de no obrir la Biblioteca.

14 comentaris:

  1. quin susto, primer m'he pensat que havia passat avui això

    ResponElimina
  2. Sensacional! No saps com m'agrada.

    ResponElimina
  3. Ara hauré de recórrer a la mítica frase que s'utilitza el dia del sorteig de la grossa: salut n'hi hagi!

    ResponElimina
  4. És molt oportuna la referència a la biblioteca. I també cal dir que no tardarem gaire. Jo la Repúlica la veig molt aprop, i mira que no peco gens d'optimista.

    ResponElimina
  5. Salut i república!
    Genial el text i la cal·ligrafia.
    A mi m'agradaria ser més optimista que en Lluís, però crec que encara som lluny, que hem de caure molt més avall per gaudir de la Tercera -la definitiva?-. I mira que m'agradaria viure-la, creu-me.

    ResponElimina
  6. Us crec, Riells, us crec. No hay dos sin tres, diria la meva iaia. A veure si som a temps.

    ResponElimina
  7. ni que sigui velleta xaruga, jo vull veure la república! :) sortosament la lletra de qui ho escrigui ja no serà tremolosa, perquè serà per pc :)

    ResponElimina
  8. T'imagines que em toqui a mi, Clidi! Aquell dia ja no hauré de rumiar tema pel post!!

    ResponElimina
  9. aquell dia ens la passarem disculpant-nos pels plagis :)

    ResponElimina
  10. ,...a mi també m'agrada el post...salut i república.

    ResponElimina
  11. ni república ni reprivada....comunisme llibertari ! VISCA L'@NARQUIA !!!!

    ResponElimina
  12. Hyde, càsumladivinaacràcia, si ets tu, manifesta't. I si no, doncs, res, benvingut àcrata.

    ResponElimina
  13. miquel hyde4/6/10 19:52

    m'has "pillat", matilde !!

    ResponElimina
  14. És que ja ens comencem a conèixer els topants, Hyde...

    ResponElimina