diumenge, 11 d’octubre del 2020

companyes de viatge


The Travelling Companions, Augustus Leopold Egg, 1862.

L'atracció del doble
La imatge de dues figures del mateix sexe, gairebé clòniques, hieràtiques i frontals, no és gaire habitual en la història de l'art, tot i que n'hi ha uns quants exemples magnífics. En la pintura europea hi ha algunes obres extraordinàries. 
Una de les més conegudes és l'homoeròtic Gabrielle d'Estrées et une de ses soeurs pintat pels voltants de 1594 per un autor desconegut, que és al Museu del Louvre i és considerada entre les obres més famoses i celebrades de la pintura francesa, de la qual ja a l'època se'n van fer diferents versions i còpies. 
Una altra obra, no menys impactant i hipnòtica, sense el component eròtic malgrat que les dues figures estiguin al llit juntes, és The Cholmondeley ladies, també d'autor anònim, pintada potser entre 1600 i 1610, de la Tate Britain. 
En la pintura del segle XIX també apareix sovint el tema, com en l'esplèndid The Travelling Companions, d'Augustus Leopold Egg, de 1862, del Museu i Galeria d'Art de Birmingham, o Mesdemoiselles C. Chassériau, de Théodore Chassériau, de 1843, que és al Museu del Louvre. [Ho he tret d'aquí].

Gabrielle d'Estrées et une de ses soeurs

The Cholmondeley ladies

Mesdemoiselles C. Chassériau

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada