dimarts, 21 de desembre del 2021

els riscos de la lectura

 

«Valéry ocupa un lloc preeminent en la galeria d'escriptors que s'han posat en guàrdia davant dels riscos de la lectura, ja que una part de la seva obra és una denúncia virulenta dels perills que comporta aquesta activitat. Monsieur Teste, l'heroi de Valéry per excel·lència, viu en un apartament sense llibres. En aquest aspecte com en tants altres, és força versemblant que el personatge s'assembli al seu model, l'escriptor, que no s'amaga pas de llegir poc: «Primer em va agafar una aversió per la lectura i fins i tot vaig repartir els meus llibres preferits entre els amics. Més tard, passada l'època aguda, vaig haver de tornar-ne a comprar alguns. Però segueixo sent poc llegidor. En una obra, només hi busco allò que em pugui permetre o prohibir alguna cosa de la meva pròpia activitat.»


Pierre Bayard. Com parlar dels llibres que no hem llegit. Traducció de David Clusellas. Empúries, 2008. P. 32.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada