dimecres, 18 de febrer del 2015

oració de les bibliotecàries de catalunya en encendre la llàntia del vespre




Del 17 de febrer al 10 de maig de 2015, a la Sala 4 de les Cotxeres del Palau Robert
La Generalitat de Catalunya i la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona presenten, al Palau Robert, l’exposició “BiblioTec” amb motiu del centenari de la creació de l’Escola de Bibliotecàries l’any 1915. Una mostra que dóna a conèixer l’evolució d’aquesta institució d’ensenyament i la transformació d’una professió que s’ha adaptat als temps i a les necessitats del mercat.
L’exposició “BiblioTec. Cent anys d’estudis i professió bibliotecària 1915-2015”, que coincideix amb l’Any de les Biblioteques i té com a comissàries Teresa Mañà i Mònica Baró. Clic.




Eugeni d'Ors, 1918.



4 comentaris:

  1. Després de senyar-me he afegit un vincle del teu apunt al meu sobre el centenari. Què deuria pensar, el senyor D'Ors, que la que no valia per a monja es feia bibliotecària o l'inrevés?

    http://enarchenhologos.blogspot.com.es/2012/06/biblioteques-per-dins-21.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. No ho sé pas, Enric, però per aquelles dates la cosa —el país, vull dir— era un autèntic polvorí, ple de conflictes socials i d'anarquistes, com per anar atiant la llàntia i que se't presenti algú a trencar-te les oracions a cops de la biblioteca que millor il·lumina és la que crema, i au, ja et pots encomanar a sant Joan de Déu, patró dels bombers...

      I l'has clavat, al menys en el meu cas, perquè jo volia ser missionera a l'illa de Molokai, la dels leprosos, però cap els dotze anys vaig patir una crisi de fe molt forta i m'ho vaig haver de deixar córrer i mira, aquí estic, anar obrint i tancant interruptors cada vespre.

      Elimina
    2. Ja t'imagino encenent l'interruptor al matí dient en veu baixa "fiat lux", com qui pren el fruit de l'arbre del coneixement portant la humanitat a l'infern de descobrir que la resposta a tota pregunta ens porta a una altra pregunta. Galaic deu ser sinònim de demiürg.

      Elimina
    3. Oh, quines coses de dir-me. M'he posat tonta i tot.

      Elimina