skip to main |
skip to sidebar
No es diu Manolo, sinó Roberto Amores. Enlloc de robar motos, com el Pijoaparte, aprofita l'oportunitat que li ofereix l'atzar de ser confós per una promesa, un escriptoràs en potència. I Roberto ho intenta, no pot deixar perdre l'oportunitat d'escalar a la societat. Aprofitar l'avinentesa, la casualitat.
Com explicar en què va consistir la gauche divine? Juan Marsé té la seva pròpia recepta: agafa els seus protagonistes, converteix-los en personatges -mig reals, mig inventats-, posa'ls en la situació de descoberta d'un nou valor cultural i fes-los dansar en el teu relat. Això fa Marsé. Mig còmplice, mig protagonista, mig crític.
Un retrat satíric, en un llibret de mida apta per la butxaca del pantaló, per on Marsé fa desfilar tots els Castellet, els Moix, els Porcels, les Colites, les Gimperes, els Segarres, els Perichs, els Montalbáns, els Bohigues, les Marujas, els Marsés, les Maria Aurèlies, les Balcells... tots els qui van tenir algun paper en el moviment cultural que va aplegar els fills de la burgesia enrotllada i esquerrosa. El moviment on cal ser-hi, si vius a Barcelona, i ets als anys seixanta.
Marsé ens fa el seu peculiar repàs de tots i totes, fotografiats als llocs dels fets, amb les seves banalitats, febleses, innocències, i fins i tot els seus encants.
Si us interessa especialment la cosa aquesta dels divines:
ResponElimina-El discreto encanto de la subversión: una crítica cultural de la gauche divine, d'Alberto Villamandos, editorial Laetoli.
-i el reguitzell de memòries (Barral, Bohigas, els Tusquets, Castellet, Regàs, etcètera).
I gràcies, Eulàlia: entre tots ho farem tot. Visca.
No sé si m'interessa "molt" la gauche.
ResponEliminaM'ho vaig passar bé amb el llibret, això sí!
I res aquí estem en dec una, que està a mig embastar.
Cus tranquil·la, Eulàlia, que Marsé clou la temporada i, per tant, no tindrem cap altre escriptor empenyent per darrera (uix, hauria de cercar una alternativa menys polisèmica, però tinc tanta calor!).
EliminaI apa que no fa goig això de "Escrit per Eulàlia Mesalles". Toi contenta.